Δευτέρα 9 Μαΐου 2011

Αγώνες: 10ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις - τα πορτραίτα των τριών πρώτων (χωμάτινος αγώνας)


Κωνσταντίνος Πίτσος
Γεννήθηκε στις 5/4/1962 στη Θεσσαλονίκη. Ο Κωνσταντίνος Πίτσος, που είναι επιχειρηματίας και ζει μόνιμα στην Αθήνα, συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά σε αγώνα Ιστορικών Αυτοκινήτων. Η πρώτη του αγωνιστική εμφάνιση, έγινε το 2001 με ένα Mitsubishi Lancer EVO VI και συνοδηγό τον «ΕΛ ΕΜ». Από εκεί και έπειτα, έλαβε μέρος με Mitsubishi Lancer EVO και συνοδηγό το Στέλιο Καραπαπάζη, με τον οποίο συνεχίζουν να μοιράζονται τις αγωνιστικές εμπειρίες. Η καλύτερη στιγμή της καριέρας τους μέχρι το 10ο Mercedes-Benz Ιστορικό Ακρόπολις, ήταν η κατάκτηση της δεύτερης θέσης στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 2008, με Mitsubishi Lancer EVO IX. Η αγάπη του Κωνσταντίνου Πίτσου για τους αγώνες, τον οδήγησε στην ανακατασκευή της εργοστασιακής Toyota Celica 2000GT Rally, με παλμαρέ σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αλλά και του Ελληνικού Πρωταθλήματος Ράλλυ της δεκαετίας του 1980. Το 10ο Mercedes Benz Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ο πρώτος αγώνας με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και το αποτέλεσμα στο χώμα ήταν ιδανικό. Ο λόγος που ο Κωνσταντίνος Πίτσος προτίμησε την Toyota Celica ήταν όπως είπε ότι «χορτάσαμε τα μοντέρνα αυτοκίνητα και είπαμε να δοκιμάσουμε κάτι άλλο». Όσο για το αν προτιμά αγώνες με ιστορικά ή σύγχρονα αυτοκίνητα, απάντησε πως «οποιονδήποτε, αφού ο καλός αγώνςα και η παρέα είναι αυτά που μετράνε». Για τον ίδιο η νίκη στο χωμάτινο 10ο Mercedes Benz Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις είναι και η καλύτερη αγωνιστική του στιγμή.

Στέλιος Καραπαπάζης
Γεννήθηκε στις 16/7/1967 στην Αθήνα. Είναι ιδιωτικός υπάλληλος και οι αγώνες ράλλυ αποτελούν το αγαπημένο του χόμπι. Η πρώτη του εμφάνιση σε αγώνα έγινε το 2000 από τη θέση του οδηγού ενός Toyota Yaris, ως απόφοιτος του θεσμού «Γίνε Πρωταθλητής», που διοργάνωσαν η Toyota και το περιοδικό  «4ΤΡΟΧΟΙ». Από το 2001 και έπειτα, μεταπήδησε στο κάθισμα του συνοδηγού στο οποίο και παραμένει. Ο λόγος που προτιμά αυτή τη θέση είναι πως «πρόκειται για στρατηγική θέση, αφού αφορά στη οριοθέτηση του ρυθμού για το πλήρωμα στον αγώνα». Στην ερώτηση αν προτιμά ιστορικά ή σύγχρονα αυτοκίνητα η απάντηση ήταν πως μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να είναι πάρα πολύ ωραία, ωστόσο το γεγονός πως η μεγαλύτερη επιτυχία ήρθε με αυτό το αυτοκίνητο, κάνει τα ιστορικά εξίσου απολαυστικά.


Marco Bianchini
Γεννημένος στις 20/11/1965 στον Άγιο Μαρίνο, ο Marco Bianchini είναι λάτρης των αγώνων ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων. Αν και ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα από αγώνες πίστας, έλαβε για πρώτη φορά μέρος σε ράλλυ το 2002, όμως η «πραγματική του καριέρα» όπως ο ίδιος είπε, ξεκίνησε το 2004. Ως γνήσιος Ιταλός, τα αυτοκίνητα των ονείρων του είχαν παραχθεί στη γενέτειρά του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, πως από το 2005 που τον γνωρίζουμε από τις συμμετοχές του στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, συμμετέχει ανελλιπώς με Lancia. Από τις 4 συμμετοχές του στο παρελθόν, επικράτησε το 2007 και 2008, τερμάτισε στην 3η θέση το 2006, ενώ εγκατέλειψε το 2005. Όλες αυτές τις χρονιές, συμμετείχε με μια Lancia Stratos, ένα θρυλικό αυτοκίνητο των αγώνων, το οποίο σύμφωνα με το Bianchini «έγραψε την ιστορία των αγώνων». Όμως για τον ίδιο, το όνειρο ζωής άκουγε στο όνομα Lancia 037. Αυτός είναι και ο λόγος που φέτος συμμετέχει με αυτή παρά το γεγονός πως το αυτοκίνητο δεν προσμετρά και δεν βαθμολογείται στο Πρωτάθλημα. Όπως είπε ο νικητής του 10ου Mercedes Benz Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις στην ασφάλτινη επιφάνεια, «η Lancia Stratos ήταν απλώς το όχημα προτού οδηγήσω το αυτοκίνητο των ονείρων μου, τη Lancia 037». Αυτός είναι και ο λόγος που συμμετέχει σε αγώνες Ιστορικών Αυτοκινήτων, απλώς και μόνο επειδή το αυτοκίνητο των ονείρων του, είναι πλέον Ιστορικό. Όλα αυτά τα χρόνια, ο Marco Bianchini συμμετέχει με συνοδηγό το συμπατριώτη του Emanuele Baldaccini, έχοντας κερδίσει μαζί το Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων στην Ιταλία το 2007 και έχοντας τερματίσει στη 2η θέση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος το 2008 και 2009.
H Lancia Rally 037 του οδηγού από τον Άγιο Μαρίνο έχει και αυτή τη δική της, ξεχωριστή ιστορία. Οι κορυφαίοι οδηγοί της στο παρελθόν, ήταν οι Walter Rohrl και Markku Alen, με το Γερμανό οδηγό να έχει τερματίσει με αυτήν στην 3η θέση του Ράλλυ Πορτογαλίας, το 1983. Αργότερα, το αυτοκίνητο πουλήθηκε στον Ιταλό οδηγό «Ragastas», ο οποίος διακρίθηκε στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Emanuele Baldaccini
Γεννημένος στις 20/1/1973 στην Ιταλία, έλαβε μέρος για πρώτη φορά σε αγώνα το 1999 με Peugeot 106, ως συνοδηγός του Stefano Siniballi. H σημαντικότερή του επιτυχία επί ιταλικού εδάφους, ήταν η κατάκτηση του Κυπέλλου Χώματος Ιταλίας στο πλευρό του Emanuele Dati. Ο Emanuele Baldaccini δεν έχει βρεθεί ποτέ στη θέση του οδηγού, λέγοντας πως απλά του αρέσει να συνοδηγεί. Στην ερώτηση αν προτιμά τη Lancia 037 ή τη Stratos η απάντηση ήταν περίπου αυτονόητη: «Προτιμώ τη 037 επειδή είναι κορυφαίο αγωνιστικό αυτοκίνητο, αν και η Stratos έγραψε ιστορία»





Frank Cunningham
Γεννήθηκε την 1/8/1957 στη Βοστώνη των Η.Π.Α. Είναι συνταξιούχος που ασχολούνταν παλαιότερα με real estate. Συνεχίζει να διαμένει στις Η.Π.Α. παρά το γεγονός ότι οι γονείς του είναι Ιρλανδοί. Ο Cunningham βρέθηκε με τους γονείς του σε μικρή ηλικία στο Galway της Ιρλανδίας από όπου κατάγεται. Έχει μετακομίσει στο Λονδίνο, προκειμένου να λάβει μέρος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων σε μια διερευνητική χρονιά, ώστε το 2012 να συμμετέχει ξανά το θεσμό, έχοντας μεγαλύτερη εμπειρία, με ένα Ford Escort του Gr.4, που σύμφωνα  με τον ίδιο θα είναι ταχύτερο του Ford Escort RS 1800 με το οποίο συμμετέχει φέτος. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι αυτός ήταν μόλις ο δεύτερος αγώνας όπου έφτιαξε αυτός τις σημειώσεις, τις οποίες παραδέχεται πως πρέπει να βελτιώσει. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι πως στην Ιρλανδία οι συμμετέχοντες αγοράζουν σημειώσεις και αγωνίζονται. Σε ότι αφορά την συμμετοχή του με Ιστορικά αυτοκίνητα, είναι πως «είμαι αρκετά μεγάλος σε ηλικία και αυτά τα αυτοκίνητα παρακολουθούσα όταν ήμουν μικρός». Η πρώτη του επαφή με αγώνες ήταν το 1969 ως συνοδηγός σε αγώνα Regularity. Το 1974, έλαβε μέρος για πρώτη φορά σε ράλλυ ως συνοδηγός, ενώ συμμετέχει για πολλά χρόνια και ως οδηγός. Στο 10ο Mercedes-Benz Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις συμμετείχε με τον ανιψιό του, Ross Forde.
Ross Forde
Γεννήθηκε στις 13/11/1983 στο Galway της Ιρλανδίας και είναι ανιψιός του Frank Cunningham. Ξεκίνησε τους αγώνες σε ηλικία 17 ετών ως συνοδηγός, ενώ ένα χρόνο αργότερα έλαβε μέρος σε αγώνα και ως οδηγός. Από τις δυο θέσεις του αγωνιστικού αυτοκινήτου, προτιμά αυτή του οδηγού «επειδή προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο των όσων συμβαίνουν». Όπως δήλωσε, προτιμά τα Ιστορικά αυτοκίνητα «επειδή του αρέσει η κουλτούρα των αγωνιζόμενων σε αυτούς τους θεσμούς, τα αυτοκίνητα όμορφα και οι αγώνες διεξάγονται σε όμορφα μέρη, όπως η Ελλάδα».